تاريخ و زمان
شنبه 1 ارديبهشت 1403  
  جستجو
  بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1029649
تعداد بازديد اين بخش: 120760
در امروز: 448
اين بخش امروز: 40

  رويدادها
چهار جلد از مجموعه‌ «سيمرغ قصه‌هاي مردم ايران» رونمايي ‌شد

چهار عنوان كتاب از مجموعه‌ «سيمرغ قصه‌هاي مردم ايران» در حاشيه‌ پانزدهمين جشنواره‌ قصه‌گويي اروميه رونمايي شد._ 
به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مدير پروژه‌ «سيمرغ قصه‌هاي مردم ايران» در آيين رونمايي اين مجموعه گفت: «كتاب قصه‌، كتاب مردم ايران است كه براي احترام به آنان ارايه شده و اين فرصتي است تا مربيان كانون در طول خدمت خود به راويان قصه‌‌ها ارج‌گذاري كنند.»

اسدالله شكرانه تأكيد كرد: يك كتاب از اين مجموعه «دست‌مايه روايت‌شناسي قصه‌هاي شفاهي مردم ايران» نام دارد كه در تهيه آن تلاش شده قصه به روش بهتري به مخاطب شناسانده شود و علاقه‌مندان ‌با اصطلاحات قصه بيشتر آشنا شوند.

وي افزود: پيشتر 3 ركن «قصه»، «راوي» و «شنونده» در مورد داستان مطرح شده بود و عنصر چهارم «روايت» است كه تا اين عنصر شناسايي نشود، قصه‌‌هايي كه نقل مي‌كنيم، مشروعيت مردمي ندارد.

سيمرغ قصه‌‌هاي مردم ايران، مجموعه قصه‌هايي به زبان، گويش و لهجه راويان بومي سرزمين پهناور ايران اسلامي است كه گنجينه قصه‌هاي خود را به تناسب فرهنگ و آداب و رسوم منطقه و تأثيرپذيري از محيط طبيعي و شرايط اقليمي و نوع روايتي كه سينه به سينه شنيده‌اند نقل كرده‌اند.

اين مجموعه، تلاشي در پاسداشت راويان بومي قصه‌هاي ايراني و مربيان كانون است تا فرهنگ بومي و هويت سرزمين ايران بيش از پيش شناخته شود و قابليت‌هاي گنجينه گويش‌هاي راويان قصه‌ها در گسترش فرهنگ قصه‌گويي در مراكز كانون و خانواده‌هاي علاقه‌مند به زبان و گويش و لهجه‌هاي ايران به چشم آيد.

به همراه كتاب‌هاي اين مجموعه، لوح فشرده‌اي از مشخصات، تصوير و صداي راويان قصه‌ها و نيز بازگويي قصه‌ها به زبان و گويش بومي و فارسي توسط مربيان كانون ارايه شده است.

سال گذشته نيز در مراسم پاياني چهاردهمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي در بندرعباس، 3 عنوان كتاب از استان يزد، فارس و گيلان رونمايي شد.

در مراسم رونمايي آثار جديد مجموعه‌ «سيمرغ قصه‌هاي مردم ايران»، لوح تقديري به سمانه خبيري به عنوان نخستين مربي كانون كه كتابي از اين مجموعه را تهيه كرده است اهدا شد.

منبع : ايبنا
نسخه قابل چاپ

تعداد بازديد اين صفحه: 523
خانه | بازگشت | ksguest (ksguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.