تاريخ و زمان
جمعه 31 فروردين 1403  
  جستجو
  بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1028756
تعداد بازديد اين بخش: 16152
در امروز: 391
اين بخش امروز: 5

  اخبار چاپ و نشر
بررسي «رويكرد استاد مطهري به علم و دين» در يك كتاب

كتاب «رويكرد استاد مطهري به علم و دين» نوشته حجت‏الاسلام دكتر عبدالحسين خسروپناه، رييس موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران و مدير گروه كلام دانشگاه معارف اسلامي قم، از سوي دفتر نشر معارف منتشر شد.-
به نقل از روابط عمومي دفتر نشر معارف، نويسنده در اين كتاب به واكاوي ديدگاه استاد شهيد مطهري درباره علم و دين مي‌پردازد. وي ابتدا به تعريف دين، منشأ دين، اهداف و رسالت آن مي‌پردازد و سپس تعريف علم و قلمرو آن را بيان مي‌كند.

تدوين رهيافت اصلي استاد شهيد مطهري درباره علم و دين و نحوه تناسبات اين دو، از ديگر موضوعات اين نوشتارند. در پايان اين كتاب نيز مساله علم ديني و عقل و دين از نظر شهيد مطهري بررسي شده است.

همچنان كه در معرفي اين كتاب آمده است؛ «رابطه علم و دين، از مباحث مهم حوزه فلسفه دين و احكام جديد است و استاد مطهري به عنوان يكي از بارزترين شخصيت‏هاي كلامي دوران معاصر، در آثار مختلف خود به اين موضوع توجه ويژه‏اي داشت. استاد، علم و دين را مكمل يكديگر مي‌دانست و هر دو را در پاسخگويي به نيازهاي بشري لازم و ضروري بر مي‌شمرد.»

مطالب اين كتاب در چهار فصل تنظيم شده است. دو فصل نخست به چيستي دين و علم و فصل سوم و چهارم به رابطه علم و دين، عقل و دين اختصاص دارند.

نخستين چاپ كتاب «رويكرد استاد مطهري به علم و دين» از سوي دفتر نشر معارف با شمارگان 2000 نسخه، 104 صفحه و بهاي 13000 ريال در بهار 1390 منتشر شده است. 

منبع : ايبنا
نسخه قابل چاپ
رتبه مطلب: 0.00، از 0 راي پيام هاي ديگران (1 نظر)

تعداد بازديد اين صفحه: 523
خانه | بازگشت | ksguest (ksguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.