تاريخ و زمان
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403  
  جستجو
  بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1033317
تعداد بازديد اين بخش: 16169
در امروز: 319
اين بخش امروز: 2

  اخبار چاپ و نشر
«مراقبات ماه رمضان» به بازار كتاب آمد



كتاب «مراقبات ماه رمضان» منتشر شد. فضايل و ويژگي‌ها، بركات، آداب ورود و اعمال مورد تاكيد در ماه خدا مطالب كتاب را تشكيل مي‌دهند.* 
به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني موسسه دارالحديث، اين اثر، گزيده و تلخيصي از كتاب «شهر الله في الكتاب و السنة» است كه در پنج بخش به فضايل ماه خدا، آمادگي براي ميهماني خدا، آداب ميهماني خدا، شب قدر و آداب بيرون آمدن از ميهماني خدا مي‌پردازد.

بر اساس اين كتاب، خداوند در ماه رمضان ميهمانى ويژه‏اى را براى تربيت روح ترتيب داده است كه زمينه‌هاي تحول در حيات معنوى انسان و رساندن او به سعادت ابدى را پديد مي‌آورد.

شركت در اين مهماني نيازمند دانستن مقصد، چگونگي ورود به آن و چيستي مهماني خداست. اين مسايل در كتاب «شهر الله في الكتاب و السنة» به طور مفصل شرح داده شده بودند، اما به دليل زبان عربي و مفصل بودن آن، مطالعه‌اش براي همگان ميسر نبود. به همين دليل، ترجمه گزيده‌اي از آن در كتاب «مراقبات ماه رمضان» منتشر شد.

فضايل و خصايص ماه خدا، بركات ماه خدا، آداب ورود به ماه خدا، آداب ضيافت‌اللَّه، اعمال مورد تاكيد در اين ضيافت الهى، شب‏هاى قدر و آداب خروج از ماه رمضان موضوعات اين كتاب‌اند. ترجمه اين اثر را «جواد محدثي» انجام شده است.

چاپ نخست كتاب «مراقبات ماه رمضان» با شمارگان 500 نسخه، 308 صفحه و بهاي 3600 تومان از سوي سازمان چاپ و نشر دارالحديث منتشر شده است. 

منبع : ايبنا

نسخه قابل چاپ

تعداد بازديد اين صفحه: 458
خانه | بازگشت | ksguest (ksguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.