تاريخ و زمان
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403  
  جستجو
  بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1032995
تعداد بازديد اين بخش: 16167
در امروز: 615
اين بخش امروز: 4

  اخبار چاپ و نشر
دعا از منظر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي» منتشر شد
كتاب «دعا از منظر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي» به كوشش عليرضا برازش توسط موسسه پژوهشي و فرهنگي انقلاب اسلامي منتشر شد./
كتاب «دعا از منظر حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي» در پنج فصل تدوين شده است. «معاني دعا، اجابت و ذكر، اهميت دعا و ذكر، شرايط دعا، شروط اجابت، فوايد و دستاوردهاي دعا و در دعا از خدا چه بخواهيم؟ و همچنين نمونه‌هايي از كتاب‌ها و دعاهاي برجسته» عناوين فصل‌هاي اين اثرند.

عليرضا برازش در فصل‌هاي نخست و دوم اين اثر به مطالبي مانند «رابطه قلبي انسان با خدا، حرف زدن با پروردگار، معاني ذكر، غنيمت دانستن دعا و از منظر مقام معظم رهبري» پرداخته است.

وي در صفحه 57 اين اثر در مبحثي با عنوان «مقام دعاكنندگان، بيانگر اهميت دعا» به شخصيت پيامبر اكرم (ص)، انبياء(ع)، اصحاب و حواريون پيامبران و همچنين امام‌خميني‌(ره) اشاره كرده و در آخرين بند صفحه 59 اين اثر به نقل از حضرت آيت‌الله خامنه‌اي آورده است: «بدون دعا و توجه و توسل به پروردگار نمي‌شود راه را پيش برد و من اعتقاد دارم كه يكي از علل موفقيت امام خميني‌(ره) همين تضرع و توجه به پروردگار متعال بود.»

برازش فصل‌هاي سوم تا پنجم كتاب «دعا از منظر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي» را نيز به مطالبي مانند «پيش شرط دعا، قطعيت اجابت، اصرار بر درخواست، دست بر نداشتن از دعا، دستاوردهاي دعا و درخواست حاجات همه انسان‌هاي روي كره زمين» اختصاص داده است.

همچنين در صفحه 135 اين اثر به اهميت كتاب «صحيفه سجاديه» از منظر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اشاره شده است. در اين بخش، مقام معظم رهبري دعاي هشتم صحيفه را يك درس بزرگ اخلاقي دانسته‌اند.

عليرضا برازش اين اثر را بر اساس بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درباره دعا تدوين كرده و نرم‌افزار «حديث ولايت» شامل متن كامل بيانات، سخنراني‌ها، خطبه‌ها و مصاحبه‌هاي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از شهريور 66 تا آبان 89 را منبع پژوهش خود قرار داده است.

كتاب «دعا از منظر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي» تدوين شده توسط عليرضا برازش در قطع رقعي، 142 صفحه، شمارگان 6000 نسخه و بهاي 25 هزار ريال توسط موسسه پژوهشي و فرهنگي انقلاب اسلامي منتشر شده است.

اين اثر از طريق تماس با شماره‌هاي 09195593732و 66410649_021 نيز در دسترس علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. 


منبع : ايبنا
نسخه قابل چاپ

تعداد بازديد اين صفحه: 522
خانه | بازگشت | ksguest (ksguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.