تاريخ و زمان
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403  
  جستجو
  بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1032031
تعداد بازديد اين بخش: 121145
در امروز: 351
اين بخش امروز: 53

  اخبار ويژه
سوالات پرسش مهر
دكتر احمدي نژاد در پيام تبريك آغاز سال تحصيلي جديد: زيباترين صحنه هاي خروش انساني ايرانيان به سوي سعادت و كمال در ماه مهر شكل مي گيرد

رييس‌جمهور با تبريك فرا رسيدن سال تحصيلي جديد، مخاطب پرسش مهر امسال را كل جامعه فرهنگي و تعليم و تربيت كشور و تمامي دانشجويان و دانش‌آموزان دانست و از آنان خواست به اين سوال پاسخ دهند كه اگر جاي رييس‌جمهور بودند براي ساختن و اعتلاي نام ملت ايران و پيشبرد امور كشور چه چيزي را اولويت كار خود قرار مي‌دادند؟
دكتر محمود احمدي‌نژاد در پيامي به مناسبت فرا رسيدن سال تحصيلي جديد با بيان اينكه مهر ماه يادآور خاطره دوره اي ماندگار و فراموش نشدني است، اظهار داشت: زيباترين صحنه‌هاي جوش و خروش انساني و حركت به سمت سعادت و كمال در ماه مهر در ايران زمين شكل مي‌گيرد.
رييس‌جمهور با بيان اينكه ايران مهد فرهنگ و تمدن است، اظهار داشت: اقوام و قبايل گوناگون در سرتاسر سرزمين نوراني ايران در طول قرن‌ها و هزاران سال، دست در دست هم تلاش كردند تا هم خودشان را به قله كمال برسانند و هم ايران عزيز را بسازند و امروز هم مهمترين ماموريت ما پيگيري همين موضوع است.
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: ايران سرشار از استعداد است و تك تك مردم اين سرزمين اين شايستگي را دارند كه در بالاترين مرتبه علم و كمال و انسانيت و تعالي قرار بگيرند و مي‌توانند قله‌هاي علم و صداقت و جهاد و انسانيت و ارزش‌هاي انساني را فتح كنند.
رييس‌جمهور گفت: تك تك آحاد ملت ايران مي‌توانند در ترسيم آينده تاريخ نقش تعيين‌كننده داشته باشند و هر كدام قادر هستند جلوه تمام نماي خداي متعال در زمين باشند و زيباترين‌ها را به نمايش بگذارند.
دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه همه اقشار و آحاد ملت ايران بخصوص خانواده بزرگ فرهنگيان و دانشگاهيان و جوانان و نوجوانان ايران زمين بايد به افق‌هاي بلند بينديشند، گفت: اگر كسي به ذره‌اي كمتر از نقطه نهايي كمال و عظمت انسان بينديشد و كمتر از آن را هدف‌گذاري كند، حتماً‌ ضرر كرده است؛ همه بايد نقطه نهايي را هدف‌گذاري كنند.
رييس‌جمهور تصريح كرد: راه كمال، خدمت به جامعه و تلاش براي اصلاح و رساندن آن به سعادت، عدالت، آزادي، مهرورزي و تعالي است.
دكتر احمدي‌نژاد علم را لازمه كمال دانست و گفت: هر هدف بزرگي از طريق علم محقق مي‌شود و ابزار اصلي بركشيدن انسان به بالاترين قله‌ها علم است، علم است و علم.
رييس‌جمهور خطاب به خادمان عرصه تعليم و تربيت كشور گفت: از اهالي تعليم و تربيت استدعا دارم كه نگاه خود را از قله برندارند و دنبال تربيت انسان‌هاي بزرگ عالم، فرهيخته، خلاق، توانمند، حكيم و مهربان باشند.
دكتر احمدي‌نژاد فرزندان ايران اسلامي را اميد ملت ايران براي آينده درخشان توصيف كرد و از آنان خواست كه همواره به بالاترين نقطه كمال و پيشرفت انديشه كنند.
رييس‌جمهور در ادامه با طرح پرسش مهر اظهار داشت: در سال‌هاي قبل درباره فرهنگ مهرورزي، عدالت و نقش علم سوال شد. امسال از كل جامعه فرهنگي و تعليم و تربيت كشور بخصوص جوانان و نوجوانان عزيز سوال مي‌كنم كه براي ساختن و سعادت و اعتلاي نام ملت ايران و پيشبرد امور كشور اگر به جاي رييس‌جمهور بودند، اولويت خود را انجام چه كاري قرار مي‌دادند؟ با مسايل جهاني چگونه برخورد مي‌كردند؟ براي ريشه‌كني فقر و آباداني ايران و خدمت به اقشار مختلف مردم چگونه برنامه‌ريزي مي‌كردند؟ و در زمينه پيشرفت علمي، صنعتي و اقتصادي كشور چه اهدافي در نظر گرفته و براي دفاع از حقوق ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف چه مي‌كردند؟
دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه پيامبر عزيز و اهل بيت ايشان الگوهايي درخشان در مسير تعالي انسان و رسيدن به كمال هستند، خاطرنشان كرد: اميدوارم سال تحصيلي جاري، سال جهش‌هاي بلند فرزندان ملت ايران و همه دلسوزان و علاقمندان به انسان و تعالي انسان باشد. 


منبع : پايگاه نهاد رياست جمهوري
نسخه قابل چاپ
رتبه مطلب: 0.00، از 0 راي پيام هاي ديگران (1 نظر)

تعداد بازديد اين صفحه: 344
خانه | بازگشت | ksguest (ksguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.