تاريخ و زمان
جمعه 31 فروردين 1403  
  جستجو
  بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1029131
تعداد بازديد اين بخش: 16000
در امروز: 766
اين بخش امروز: 21

  تازه هاي كتاب
مباني فقهي جهاد

نويسنده:سيد جواد ورعي
موضوع اصلي:اسلام
موضوع فرعي:جهاد- مباني فقهي
ناشر:بوستان كناب
قيمت (ريال): 40000
شمارگان:1500
نوبت چاپ: اول
سال چاپ:1388
تعداد صفحه:240

معرفي كتاب: 
دفاع از جان، مال، سرزمين ، حقوق، شخصيت و مقدسات از ابتدايي ترين حقوق انسان است. هم انسان ها و ملت ها ، دفاع مشروع را حق مسلم خود دانسته و ايستادگي در برابر متجاوزان را لازم مي دانند. دين اسلام نيز اين حق مسلم بشري را تاييد و جهاد را كه معنا و مفهوم مقدس دارد و با تلاش و استقامت ايثار و فداكاري همراه است ، تشريح نموده و آن را يكي از عبارت هاي بزرگ شمرده است. در قرآن كريم ده ها آيه و در منابع حديثي صدها روايت در بيان ارزش و فضيلت جهاد ، انواع ، اقسام حدود و مقررات آن به چشم مي خورد كه نشانه اهميت اين واجب بزرگ الهي است.
كتاب حاضر در چهار بخش از جهات مختلف به اين موضوع پرداخته است. 
در قسمت اول با عنوان " مباني فقهي جهاد ابتدايي" اقسام جهاد را در قران پيگيري نموده و احكام مربوط به هر كدام با استناد به قران و عترت تجزيه و تحليل كرده است.
در قسمت دوم كه به " جهاد ابتدايي عصر غيبت " اختصاص دارد ، بخش ديگري از سلسله مباحث كتاب الجهاد است. اين بخش به بررسي دلايل اشتراط مانند اجماع، روايات و ... مي پردازد. 
در قسمت سوم عهده دار تبيين مباني فقهي دفاع از سرزمين هاي اسلامي است و به بهانه هجوم نيروهاي آمريكايي و متحدانش به سرزمين هاي اسلامي مانند افغانستان و عراق نگاشته شده و اهميت اين فريضه عقلي و شرعي را تشريح نموده است.
در آخرين بخش در مباني فقهي عمليالت شهادت طلبانه را بحث مي كند و مناسب آن رو آوردن ملت مظلوم فلسطين براي دفاع از سرزمين هاي خود در برابر اشغالگران صهيونيستي به اين نوع  دفاع است.


تعداد بازديد اين صفحه: 175
خانه | بازگشت | ksguest (ksguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.