تاريخ و زمان
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403  
  جستجو
  بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1047556
تعداد بازديد اين بخش: 1417
در امروز: 427
اين بخش امروز: 2

  كتابشناسي ائمه اطهار
دانشنامه امام حسن عسكري(ع) روي اينترنت قرار گرفت

همزمان با فرا رسيدن سالروز ولادت يازدهمين اختر تابناك امامت و ولايت، دانشنامه امام حسن عسكري(ع) به كوشش محققان مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي بر روي شبكه جهاني حوزه نت قرار گرفت._
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از مسوول روابط عمومي پايگاه حوزه، حجت الاسلام و المسلمين دكتر قاسم ترخان، مدير پايگاه حوزه، هدف از قرارگرفتن اين دانشنامه روي اينترنت را جمع‌آوري تمامي اطلاعات و ويژگي‌هاي شخصيتي اين امام همام از منابع معتبر و كتاب‌هاي ديني و در دسترس قراردادن آن براي تسهيل در امر پژوهش و تحقيق پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان كرد.

وي افزود: اين دانشنامه با بيش از 190 مطلب در چهارده نمايه اصلي و 10 نمايه فرعي دربر دارنده بخش‌هايي نظير پرسش و پاسخ، گزيده كتاب، چكيده پايان‌نامه، مجله و مقالات در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد.

محقق و پژوهشگر حوزه علميه قم ادامه داد: معرفي امام(ع)، دوران امامت، شهادت امام(ع)، اخلاق و فضايل امام(ع)، سيره عملى امام(ع)، آثار و آموزه‌هاي علمى امام(ع)، اصحاب و شاگردان، كرامات و معجزات، از نمايه‌هاي اصلي اين دانشنامه‌اند.

حجت‌الاسلام ترخان بيان داشت: امام(ع) از ديدگاه انديشمندان، امام(ع) در آينه شعر و ادب، پرسش و پاسخ با محوريت امام(ع)، زيارت و زيارتگاه امام (ع)، امام(ع) در رسانه و اينترنت، كتاب و كتابشناسي امام حسن عسكري(ع) از ديگر نمايه‌هاي اصلي اين دانشنامه پژوهشي محسوب مي‌شوند.

علاقمندان مي‌توانند براي استفاده از اين دانشنامه به نشاني اينترنتي http://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/SubjectView.aspxLanguageID=1&ParentId مراجعه كنند. 

منبع: ايبنا


تعداد بازديد اين صفحه: 97
خانه | بازگشت | ksguest (ksguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.